{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.516 visninger | Oprettet:

Så tabte skat også! (Tunet Fiesta) {{forumTopicSubject}}

Kan i huske sagen på station 2, med den unge fyr i en voldtunet Fiesta hvis bil blev beslaglagt, og han skulle betale afgift af noget som IKKE kunne synes..

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=101628

Han har fået medhold i retten, og får betalt afgiften tilbage samt erstatning for at politiet har haft hans bil i 9 mdr..

Så kan de lære det..!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så tabte skat også! (Tunet Fiesta)
  • #1   8. okt 2011 hvad gjorde de galt da? smiley
    har du evt link til artikel eller lignende? smiley


  • #2   8. okt 2011 Thor, ikke endnu desværre, jeg har lige hørt det fra en fælles bekendt..

    Jamen sagen var at hans Fiesta var skamtunet, men med forstærkninger bremser mm.. Okay det er ulovligt, han fik en bøde fuck det.. men han betalte afgift, af en bil som aldrig ville blive godkendt, og som ikke kunne synes.. Svineri, men nu har han endelig vundet sagen..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #4   8. okt 2011 Vandt han så sagen fordi den ikke kunne synes?

  • #5   8. okt 2011 Fedt, men stadig nederen man skal alt det lort igennem for at komme frem til det.

  • #6   8. okt 2011 Hans egne ord fra FB:

    "Endelig kom der svar fra Landsskatteretten.
    Fuldt medhold i at afgiftsagen med min gamle Fiesta ST "Cosworth" var forkert, så nu er det bare at vente på SKAT betaler pengene tilbage plus renter samt erstatning fra Politiet for ulovligt beslaglæggelse i bilen.
    Godt start på weekenden!!!"

    Så Sajmon, det formoder jeg var grunden, men lige nu ved jeg ikke mere end ovenstående




  • N B G  L
    N B G L Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 70
    #7   8. okt 2011 Alle mennesker kan fejle. Men ja det er da surt at det skulle tage ham så lang tid at vinde den sag.

  • #8   8. okt 2011 Jo Jo, fint nok at han ikke skal betale afgiften for nogle ændringer som ikke er godkendte. Men bilen er jo stadig pisse ulovlig og kan nærmest kun bruges på bane uregistreret, med mindre han laver den std. igen eller får dok. på alle ændringerne.

  • #9   8. okt 2011 Tilføjelse,
    Men det havde nok været lidt bedre hvis den karl smart betjent, havde kaldt bilen til syn og ladet sagen køre den vej rundt !


  • #10   8. okt 2011 Nu var den jo med eftermonteret kompressor - MEN remmen var ikke sat på dertil .... Så den viste faktis mindre heste end std på rullefelt ...

    Så Ulovlig ? Eftermonteret trykladning ?

    Næææ ....


  • N B G  L
    N B G L Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 70
    #11   8. okt 2011 - J O H N S O N -

    Den var vel sådan set monteret, hvis det bare er remmen der ikke er på.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #12   8. okt 2011 Det var monteret, men havde ingen indvirkning på effekten - ergo er den lovlig.

    Så kan de stikke ham 500 kr i bøde for at montere noget som ikke virker, men ikke alt det pis de har kørt i 9 mrd...


  • N B G  L
    N B G L Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 70
    #13   8. okt 2011 Skal ikke gøre mig klog på det, men ville da gerne se et bevis på det du siger der, for så er det da pludselig blevet meget nemt at ha en tunet bil, hvis det bare er at pille remmen af til kompressoren.

  • #14   8. okt 2011 Hold nu op ! Det er på ingen måde lovligt bare at pille remmen af.
    Sådan som der er møbleret om i det motorrum, så er det konstruktive ændringer uanset om den yder mere eller mindre.
    Du må f.eks godt sætte et KN filter på din bil, men hvis laver om på placering af følere eller luftslanger til motorstyring eller åndeslanger, så er det også en konstruktiv ændring. Hvor der skal dok. at det ikke har ændret bilen forureningsniveau.
    Hvis det sidder et kompressor anlæg på med tilhørende rørføring, intercooler og anden indsugningsmanifold, så er det bestemt ikke noget som kan godkendes til syn uden dok.
    Mon ikke også den er sænket i kompressionsforholdet, når der er kompressor på? Det har også indflydelse på motorens forbrænding


  • #15   8. okt 2011 Tak.. Selvfolig skal han kneppes i røven... Idioten med bilen kunne da bare lade være.
    Jeg kan 100% følge politiet i, at han blev knaldet og bilen taget i bevaring!!
    sÅ kan HAN lære det............

    Brian igen-igen...........



  • #16   8. okt 2011 Brian? du er da for sørgelig at høre på

  • #17   8. okt 2011 Konstuktive ændringer er ikke bare et spørgsmål om hvor mange flere heste en motor får.
    Der er flere ting som der kan være dokumentationskrav på.

    Dok. for ydelse og hvis det er mere end + 20% skal det også dok. at køretøjet er egnet til den højere ydelse.

    Dok. for støjniveau

    Dok. for forureningsniveau

    Dok. for ændring af brændstofforbrug hvis der betales afgifter i forhold til dette.


  • N B G  L
    N B G L Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 70
    #18   8. okt 2011 Steen P

    Det lyder godt nok mere rigtig. Ellers havde alle vel kørt rundt med kæmpe kompressor motor og remmen på pasagersædet.


  • #19   8. okt 2011 N B G L
    ja det havde været for nemt at pille en rem af når man skulle til syn smiley


  • #20   8. okt 2011 Ulovligt ja. Men jeg kan godt følge tanken om, at man ikke kan blive dømt til betaling af afgift på et køretøj der ikke kan indregistreres. For hvordan regner man afgiften ud på noget, der ikke kan pålægges indregistreringsafgift? Det giver ingen mening, og derfor meget god mening hvis manden ikke kan dømmes til, at betale det. Til gengæld burde bødestørrelsen måske så være større.

  • #21   8. okt 2011 og det er faktisk ikke løgn , man kan faktisk nøjes med at afmontere remmen ! og overholder motoren forureningskravet for bilens første registrering så bliver den godkendt !


  • #22   8. okt 2011 det var i politijagt det blev sendt kan huske det ligeså tydeligt, men det er da rart han får den tilbage

  • #23   9. okt 2011 Herregud..... Typisk DK..... Hvis det er sjovt er det med garanti ulovligt....
    Og stakkels knægt... Håber han får en monster stor erstatning. Det er simpelthen svineri med så lang en behandlingstid.


  • #24   9. okt 2011 Steen P

    Og du blander da fint regler fra FSTYR og SKAT sammen ....



  • #25   9. okt 2011 Prøv lige at læse den aller første linie jeg skriver !
    Synes jo netop at det er fint nok han ikke skal betale afgift af ikke godkendte ændringer.
    Jeg blander ikke noget som helst. I en sag om afgiftspligtig motor tuning / ombygning, er det jo netop en synsvirksomhed som først skal godkende ændringerne (hvis de kan !) og derefter henvise til SKAT pga. afgiftspligtige ændringer. Derved vil en afgiftssag kun være på de ting som der kan godkendes til gaden.
    Det vil jo være åndsvagt at opkræve afgift for noget, som han højst sansynligt bliver nød til at pille af for at få den godkendt til et syn.


  • #26   9. okt 2011 Utroligt så kloge folk er , og skat og trafikstyrelsen ved knapt nok selv hvordan reglerne er smiley


  • #27   9. okt 2011 Og til dem som tror at det er nok at pille remmen af !
    Glem det, og fortæl jeres synsmand at han skal læse på lektien.

    Trafikstyrelsen som det har heddet de sidste par år (TSTYR).
    Har afgjort at, montering af intercooler alene, skal anses som en konstruktiv ændring. selv på et køretøj som er trykladet originalt.
    Ved syn skal der derfor medbringes dokumentation jfr. Vejl.7.06.001 (3) for at forureningskravene er opfyldt.


  • #28   9. okt 2011 urbanviking.dk S Jeg takker for tilliden !

    Jeg er enig i at SKAT og TSTYR har nogle meget langsomme beslutningsprocesser !


  • #29   9. okt 2011 ja , men Steen du kan jo ikke straffe efter hensigt , intercooleren kan være monteret på kofangeren men ikke tilsluttet !
    hvad gør du så ? eller NOS kittet der ligger klar i bagagerummet men heller ikke tilsluttet - eneste du vil få ud af at dumpe dem til syn er en pokkers masse papirarbejde og klagesager


  • #30   9. okt 2011 Skal man straffe : skal de tages direkte fra gaden i synshallen og derfra direkte til skat !
    ekspeditionstid og bødeforlæg på 7 hverdage


  • #31   9. okt 2011 Det er nemlig helt rigtigt.
    Hvis luftens vej ind i motoren sker igennem org rørføring forbi slangetilslutninger og følere som sidder placeret originalt. så vil en intercooler ikke være et konstrutiv indgreb på motoren, det er klart !

    Så vil det være denne bestemmelse som skal dokumenters,

    (3) Personbil M1 med en tilladt totalvægt på højst 2.500 kg skal opfylde de konstruktive
    bestemmelser i direktiv 96/79/EF eller amerikansk standard
    FMVSS 208 om beskyttelse ved frontalkollision.

    Da der i en kollisiontest i dag på nyere biler og så bliver bedømt hvor meget skade man påfører de bløde trafikanter ved en påkørsel.


  • #32   9. okt 2011 Så effektive systemer kan vi hvis kun dømme om smiley

  • #33   9. okt 2011 ja men er det ikke hovedsagligt skat`s medarbejdere der hellere sender papirerne på en rundtur i systemet fremfor at den enkelte medarbejder kender reglerne og tage det ansvar der medfølger i opgaverne ,også politiet kender knapt nok kørekort bekendtgørelserne og står ude på landevejene og læser folderne med deres klient.... i så sådanne sager som ovenstående ved de heller ikke meget om hvorledes de skal tackle og så kommer der klagesager ud af deres halvt udførte arbejde , reglerne er simpelthen for udtværede og uigennemsigtige for instanserne som selv har skrevet regelsættet


  • #34   9. okt 2011 Jeg kan kun give dig fuldstændig ret.

    Jeg synes nu de fleste regler omkring det biltekniske er rimeligt godt beskrevet, men det kan være noget besværligt at finde rundt i det

    Problemet er at folk i alle næsten alle instanser er for dårligt rustet til at læse, forstå og bruge reglerne korrekt.
    Og så foregår tingene tit i et dræbene langsomt tempo, fordi ingen tør tage ansvare for deres egen beslutning.


  • #36   9. okt 2011 At det er en konstruktiv ændring er jo ikke ligmed ny afgift ...

    Du må skattemæssigt tune din org. motor ubegrænset ... SKAT`s 20% regl gælder kun ved motorskifte.... ELLER ved eftermontering af trykladning ...

    Dog må man gerne montere en kompressor hvis det er uden Wastegate...

    Jeg har på papir fra SKAT at min gamle supra - Var Skattemæssig OK med Single turbo - Intercooler - anden dysebro - og 800 heste. ..

    Så længe der ikke er rørt ved motorblok - krumtap - topstykke ....


  • #37   9. okt 2011 Utroligt så mange taber SKAT taber af denne type... Måske skulle de selv prøve at få styr på hvilke af deres mafiametoder der er korrekte og hvilke der ikke er!

  • #38   9. okt 2011 så mange SAGER*

  • #39   9. okt 2011 Martin B, han kommer netop ikke til at betale, men får de penge han har betalt tilbage, samt erstating for at have været uden bil i 9 måneder, penge som du kommer til at betale igennem skatten, fordi systemet fejlede...

    al magt til tunere..!!


  • #40   9. okt 2011 Netop - J O H N S O N -
    Det er jo derfor at politiet skulle have sendt den til syn, i stedet for at konfiskerer den med begrundet mistanke om afgiftsunddragelse !


  • #41   9. okt 2011 Politiet skulle have holdt sig til at køretøjet er konstruktivt ændret, for så havde den sikkert aldrig endt ved SKAT

  • #42   9. okt 2011 Så vi enige Steen smiley

    Jeg har faktis skrevet en klage til Vestegnens politi - Og kom i Dialog med stations leder eller hva faen han var ...

    Spurgt om hvordan de kunne have sådan en Wannabe Sherif
    ( Interkøler Kris ) rendene rundt og skabe sig tosset og beslaglægge biler på forkert grundlag ... ( Kender 2 andre han har taget på samme grundlag )

    Der stoppede vores samtale så smiley Og jeg fik ikke svar på de efterfølgene 5 mails ... smiley


  • #43   9. okt 2011 Havde sku stadig mailen til at ligge ....


    Med henvisning til din mail af 4. april 2010 kan jeg oplyse følgende for så vidt angår politiets kontrol af køretøjer på færdselslovens område i medfør af færdselslovens § 77,STK. 1:

    I forbindelse med politiets kontrol indgår bl.a., at man skal sikre sig, at der ikke er foretaget ændringer af køretøjet, som medfører synspligt for ejer.

    Det kan bl.a nævnes, at hvis ejer/bruger foretager ombygning af motor, bærende elementer m.v. på en personbil har man som bilejer pligt til at lade ændringerne godkende og registrere. Selv ved mindre ombygninger af motoren indtræder der synspligt, uanset om effektforøgelsen er under eller over 20%. Ved et syn skal det som minimum dokumenteres, at kravene til luftforurening fortsat er opfyldt.

    Når Færdselspolitiet standser et ombygget køretøj, der ikke er registreret med konstruktive ændringer, er der grund til at antage, at ejeren ikke har overholdt sin pligt til at få køretøjet godkendt/ ændringerne registreret.

    Færdselspolitiet undersøger om køretøjet er forsvarligt ud fra en færdselssikkerhedsmæssig betragtning og om kravene til luftforurening og støj er dokumenterede ved et syn.

    I forbindelse med disse undersøgelser retter Færdselspolitiet henvendelse til SKAT, hvis der er mistanke om, at der ikke er svaret afgift af en ombygning. Afgørelsen om der skal betales afgift eller ej træffes udelukkende af SKAT.


    En bil der har fået forøget sin motoreffekt, håndteres således ikke efter samme kriterier af SKAT og politiet.

    Spørgsmålet omkring afgiftsberigtigelse m.m. henvises til SKAT.


    Med venlig hilsen

    Erik Radmer Jensen
    vicepolitiinspektør
    Københavns VestegnsPoliti
    Hunde & Færdselsafdelingen
    Fremtidsvej 1
    2860 Søborg
    Tlf. 4386 1448
    Mobil: 7258 7377
    email erj002@politi.dk



  • #44   9. okt 2011 Kan du se ud fra den Mail hvorfor Policen/SKAT har beslaglagt 3 biler pga formodning om effekt forøgelse ? ( Alle 3 født med Turbo ) ? ?

    Nej vel ?

    Måske derfor de taber sagerne i retten nu .... Men AK ja , lad da bare dine skattepenge gå til det cirkus smiley


Kommentér på:
Så tabte skat også! (Tunet Fiesta)

Annonce